Kwartanlik Pedagogiczny 2/2021
Na numer składają się artykuły napisane przez naukowców z Polski i z zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono przekształceniom w sferze edukacji i roli nauczyciela na przestrzeni minionego 30-lecia, kompetencjom moralnym nauczycieli, analizie opinii o pracy pedagogów w czasie edukacji zdalnej, które ukazały się w polskich tygodnikach, oraz refleksji nad świadomością ciała i jej znaczeniu dla wspierania dobrostanu i odporności nauczycieli, co ma szczególne znaczenie w czasie pandemii COVID-19.
Autorzy prac zastanawiają się także nad tym, jak postawy wobec ojcostwa i praktyk rodzicielskich zmieniają się w porównaniu do zmian stosunku społeczeństwa polskiego do przemocy domowej i stereotypów płci oraz jaki jest potencjał eksplanacyjny pojęcia transkulturacja w edukacji międzykulturowej i jakie są potrzebne nowe strategie edukacyjne oraz towarzyszące im podstawy teoretyczne. Numer zamyka niezwykle ciekawy artykuł poświęcony problematyce kryzysu penitencjarnego rodzin, w szczególności szeroko rozumianym relacjom rodzicielskim w doświadczeniu uwięzienia. W kluczowej części artykułu zostały przedstawione wnioski na temat roli i pozycji badacza w pozyskiwaniu narracji autobiograficznych oraz ukazane dylematy, jakie można napotkać w czasie prowadzenia badań biograficznych z udziałem środowisk trudnodostępnych, nierzadko marginalizowanych i naznaczonych przestępczością.
Autorzy prac zastanawiają się także nad tym, jak postawy wobec ojcostwa i praktyk rodzicielskich zmieniają się w porównaniu do zmian stosunku społeczeństwa polskiego do przemocy domowej i stereotypów płci oraz jaki jest potencjał eksplanacyjny pojęcia transkulturacja w edukacji międzykulturowej i jakie są potrzebne nowe strategie edukacyjne oraz towarzyszące im podstawy teoretyczne. Numer zamyka niezwykle ciekawy artykuł poświęcony problematyce kryzysu penitencjarnego rodzin, w szczególności szeroko rozumianym relacjom rodzicielskim w doświadczeniu uwięzienia. W kluczowej części artykułu zostały przedstawione wnioski na temat roli i pozycji badacza w pozyskiwaniu narracji autobiograficznych oraz ukazane dylematy, jakie można napotkać w czasie prowadzenia badań biograficznych z udziałem środowisk trudnodostępnych, nierzadko marginalizowanych i naznaczonych przestępczością.
Szczegóły
-
Format:
17.0x24.0cm
-
ISBN:
9770023593216
-
Objętość:
168
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2021
-
Tematyka:
Czasopisma
Polecamy również
17,26
PLN
Cena rynkowa: 20.00 PLN
Kwartalnik Pedagogiczny 3/2021
17,25
PLN
Cena rynkowa: 20.00 PLN
Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością
36,23
PLN
Cena rynkowa: 42.00 PLN
Ostrołęckie obserwatorium oświatowe - badania edukacyjne wspierające politykę lokalną
35,37
PLN
Cena rynkowa: 41.00 PLN
Miłość a pedagogika
35,37
PLN
Cena rynkowa: 41.00 PLN