W książce przedstawiono porównanie wyników badań silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim zasilanego mieszaniną oleju napędowego z eterem etylo-tert-butylowym i zasilanego samym olejem napędowym. Analizie poddano: procesy wtrysku i spalania, parametry robocze i głośność pracy silnika, emisję limitowanych składników paliwa oraz zjawisko stukania w silniku. Opisano również podstawowe własności fizykochemiczne badanych paliw oraz dokonano wstępnej oceny wpływu mieszanin ON z EETB na trwałość uszczelnień systemu zasilania paliwem i procesy korozji.
Wydawnictwo WNT poleca książkę wykładowcom wyższych uczelni i pracownikom naukowym ośrodków badawczych zajmujących się paliwami oraz eksploatacją silników wysokoprężnych, a także studentom kierunków związanych z energetyką i paliwami, budową i eksploatacją maszyn oraz silników wysokoprężnych.
Szczegóły
-
Autor:
Lotko Wincenty, Górski Krzysztof
-
Format:
16.5x23.5cm
-
ISBN:
9788379262854
-
Objętość:
248
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2015
-
Tematyka:
Technika
-
Wydanie:
1