Wczytuję dane...

Wprowadzenie do Psychologii LGB

CONTINUO
Produkt dostępny!
65,00 PLN
Cena rynkowa: 70.00 PLN


Autor/Redaktor: Grzegorz Iniewicz, Magdalena Mijas, Bartosz Grabski

Rok: 2012

Liczba stron 388
Oprawa miękka

est to pierwszy na rynku polskim podręcznik do psychologii LGB, będącej dobrze rozpoznaną i ugruntowaną w praktyce dyscypliną na Zachodzie Europy i w USA. W Polsce natomiast ta tematyka jest znana przede wszystkim dość wąskiej grupie badaczy i praktyków, jak też osobom LGB. Treść książki oparta jest na nowoczesnych międzynarodowych standardach rozumienia zagadnień związanych z nieheteroseksualnymi orientacjami seksualnymi.

Książka została podzielona na 3 części.
W pierwszej przedstawiono szeroki kontekst historyczno-kulturowy LGB: Homoseksualizm czy homoseksualności?; Homoseksualność w XIX-wiecznym dyskursie medycznym; Historyczne źródła i przemiany psychologii LGB; Biseksualność. Historia, koncepcje, badania; Doświadczenie osób nieheteroseksualnych w ujęciu społecznej teorii queer.
W części drugiej zaprezentowano wybrane zagadnienia psychologii LGB: Neurobiologiczne i neuropsychologiczne aspekty orientacji homoseksualnej; Coming out i konstruowanie tożsamości; Osoby LGB w związkach intymnych; Rodziny tworzone przez osoby nieheteroseksualne i wychowywanie przez nie dzieci; Doświadczanie dyskryminacji ze względu na orientację seksualną – analiza sytuacji społecznej osób LGB w Polsce; Zdrowie psychiczne osób homo- i biseksualnych.
Część trzecia odnosi się do praktycznych aspektów pomocy osobom LGB: Kwestie etyczne w psychologii LGB; Psychoterapia – od terapii konwersyjnych do terapii wykorzystujących teorię queer; Praktyczne aspekty terapii i Trening antydyskryminacyjny jako narzędzie przeciwdziałania homofobii.

Adresatem jest szerokie grono Czytelników: studenci i absolwenci różnych kierunków studiów, głównie psychologicznych, pedagogicznych, medycznych, teologicznych, socjologicznych, a także terapeuci, psychoterapeuci i seksuolodzy. Powinna też być chętnie czytana przez rodziców mających problem ze zrozumieniem i akceptacją dzieci ujawniających nieheteroseksualne potrzeby i zachowania.