Wczytuję dane...

Przedszkolak w pigułce. Pytania, odpowiedzi i krótkie wyjaśnienia

CONTINUO
Produkt dostępny!
49,00 PLN
Cena rynkowa: 52.00 PLN

Autor/Redaktor: Anna Skiba, Marta Wawrzynów

Rok: 2020

Liczba stron 256
Oprawa

miękka ze skrzydełkami

O KSIĄŻCE

Kontynuacja wydanego w 2018 roku popularnego poradnika „Rozwój maluszka w małym paluszku”, który dotyczył rozwoju dziecka od narodzin do 3. roku życia.

„Przedszkolak w pigułce” dotyczy rozwoju dzieci od 3. do 7. roku życia. Jest to poradnik w formie pytań i odpowiedzi skierowany do rodziców, logopedów, terapeutów, nauczycieli wychowania przedszkolnego, a także lekarzy, lekarzy specjalistów, a szczególnie pediatrów – mających najczęstszy kontakt z dziećmi.

Poradnik składa się ze 110 pytań, ułożonych w następujący sposób:

  1. Rozwój mowy i komunikacji (pytania 1–27);
  2. Higiena nosa, buzi i ucha przedszkolnego zucha (pytania 28–45);
  3. Od jedzenia do mówienia (pytania 46–63);
  4. Od głowy do mowy – od mowy do ciała. Rozwój poznawczo-sensomotoryczny (pytania 64–94);
  5. Rozwój emocjonalno-społeczny (pytania 95–110).

Dobór zagadnień, postawienie właściwych pytań i odpowiedzenie na nie w sposób zgodny z aktualną wiedzą, popartą badaniami naukowymi, były możliwe dzięki wieloletniej praktyce oraz pracy naukowej autorek. Udało im się również obalić niektóre mity, nadal obecne w środowisku medycznym i specjalistycznym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje interdyscyplinarną publikację, której treści stanowią kwintesencję rozważań wielu specjalistów, o różnym doświadczeniu i spojrzeniu na rehabilitację oraz edukację dzieci. Absolutne „must have” każdego, kto jest w jakiś sposób odpowiedzialny za edukację i rozwój dzieci w tej grupie wiekowej.

Formuła testowa ułatwia zapamiętywanie informacji, konstrukcja książki sprzyja łatwemu poruszaniu się po rozdziałach i poszczególnych pytaniach, a bogactwo ilustracji ożywia omawiane tematy. Wszystko to sprawia, że „Przedszkolak w pigułce” jest poważną alternatywą dla innych poradników obecnych na rynku wydawniczym.

 

Z RECENZJI

Po sukcesie pierwszej części poradnika (Rozwój maluszka w małym paluszku) na rynku pojawia się następna publikacja wspierająca kolejne kompetencje rodziców i terapeutów, prezentująca w sposób nietuzinkowy duży zasób wiedzy, wynikający z własnych doświadczeń terapeutycznych Autorek oraz z najnowszych doniesień badawczych w tym obszarze. Autorki w przyjaznej i atrakcyjnej formie w oparciu o najnowsze publikacje oraz wiedzę praktyczną rozprawiają się z powszechnymi mitami na temat rozwoju dziecka. Edukują w obszarze tajników wiedzy logopedycznej, psychologicznej i terapeutycznej, gdyż jako doświadczone terapeutki, dobrze wiedzą, że dziecko – i to zupełnie zdrowe, i to z utrudnieniami w rozwoju – może osiągać swój maksymalny potencjał rozwojowy, tylko wtedy, gdy jest prawidłowo karmione i żywione, odpowiednio stymulowane sensorycznie i poznawczo oraz doświadcza bliskości dostrojonego rodzica. Publikacja ta zawiera w sobie kwintesencję zintegrowanej wiedzy specjalistycznej. Na uwagę zasługują rozdziały dotyczące rozwoju sensomotorycznego i orofacjalnego. Autorki, tłumacząc na prosty, zrozumiały język podkreślają znaczenie profilaktyki i wczesnego interweniowania w pracy z małym oraz przedszkolno-szkolnym dzieckiem. Treści medyczne przekładają na język terapeutyczny, dając tym samym doskonałą wyprawkę dla młodego i dojrzałego specjalisty oraz rodzica. Ogromnym atutem publikacji jest włączenie w schemat pracy terapeuty  podejścia opartego na komunikacji empatycznej z małym dzieckiem, budowanie jego poczucia własnej wartość bez ocen i etykiet, czy wreszcie uwzględniające uważność i głębokie zrozumienie procesów rozwojowych podejście do rozwijania inteligencji emocjonalnej. Książka ta przekazuje najważniejsze informacje o rozwoju przedszkolaka w prostej, spójnej formie przydatnej rodzicowi, a także nauczycielom czy specjalistom. Jak podkreślają autorki, praca ma charakter interdyscyplinarny, i takiej trudno szukać na naszym rynku wydawniczym.

 

RECENZENCI

Dr n. o zdr. Mira Rządzka – neurologopeda;

Dr n. o zdr. Iwona Palicka – neuropsycholog, terapeuta SI, prezes PTIS;

Lek. stom. orto. Monika Ośko – MFS AMBASADOR, Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS;

Mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda;

Mgr Barbara Kotula – psycholog;

Mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska – psycholog, neurologopeda;

Mgr Katarzyna Mreńca – fizjoterapeuta, terapeuta SI;

Mgr Joanna Stankiewicz-Trzaskawka – wielofunkcyjny terapeuta zaburzeń neurorozwojowych; 

Adela Białoboki-Chylińska – położna, certyfikowana doradczyni laktacyjna.

 

O AUTORKACH

Mgr Anna Skiba
Neurologopeda kliniczny, specjalista wczesnej logopedii klinicznej, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Pracowała w Centrum Diagnostyczno-Rehabilitacyjnym „Promyk Słońca” we Wrocławiu. Prowadzi prywatny gabinet neurologopedyczny – konsultuje noworodki i niemowlęta z trudnościami w przyjmowaniu pokarmu, zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami komunikacji o zróżnicowanej etiologii. Stworzyła z Aleksandrą Kozar markę Logołaki (https://logolaki.pl) – autorskie maskotki logopedyczne dla dzieci. Prowadzi fanpage na Facebooku o nazwie https://www.facebook.com/logopediadladzieci, gdzie dzieli się wiedzą na temat rozwoju dziecka. Autorka poradnika dla rodziców i terapeutów pt. Rozwój maluszka w małym paluszku. Rozwój dziecka od 0 do 3 lat. Pytania, odpowiedzi i krótkie wyjaśnienia. Pisze wierszyki, opowiadania i historyjki logopedyczne dla dzieci. Prywatnie – szczęśliwa żona i mama Aleksandra, miłośniczka podróży oraz zdrowego stylu życia.

Dr n. o zdr. Marta Wawrzynów
Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie i Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Logopeda i pedagog wczesnej interwencji, neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, TCK, terapeuta neuromotoryczny i ortodoncji funkcjonalnej; dietetyk, specjalista toksykologii. Bada problematykę zanieczyszczeń środowiskowych i oddziaływań postawy ciała na zaburzenia orofacjalne. Obecnie realizuje projekt badawczy na temat skuteczności systemu MFS wykorzystywanego w terapii dzieci. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej; diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz dzieci w wieku 0–3; autorka licznych artykułów i kilku publikacji naukowych. Prywatnie – szczęśliwa żona i mama Hani, Antosia i Janka.

Polecamy również