-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.ELAMED
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka stanowi praktyczny przewodnik po technologiach doskonalenia procesów produkcyjnych i zarządzania zarówno przedsiębiorstwami produkcyjnymi, jak również innymi podmiotami o złożonej strukturze organizacyjnej. W szczególności publikacja kierowana jest do właścicieli, prezesów, managerów wyższego i niższego szczebla, kadry zarządzającej, jak również kadry naukowej oraz studentów kierunków biznesowych.
DLACZEGO BALON?
W celu lepszego zobrazowania problemu na rys. 1.1 przedstawiono organizację jako balon na rozgrzane powietrze. Pilot (zarząd) ma jedynie ograniczony wpływ na kierunek i prędkość przemieszczania się, ostateczna jednak trajektoria lotu jest wypadkową wielu sił (F), takich jak np.: kierunek wiatru, wielkość balonu, masa balastu itp. Wewnątrz balonu zachodzą zmiany, cząsteczki gazu pozostają w ciągłym ruchu, a masy powietrza przemieszczają się i balon zmienia swoją pozycję. Powyższy przykład pomaga zrozumieć, że każdy z interesariuszy nie tylko czerpie korzyści z istnienia firmy, ale ją współtworzy, decyduje o przyszłości organizacji. Koncepcja kierunku i rodzaju zmian zachodzących w organizacji rozumianych jako wypadkowa działania wszystkich sił jest zbieżna z teorią pola sił K. Lewina, który podzielił wpływ wszystkich działających sił na sprzyjające (napędowe) i ograniczające (hamujące) osiągnięcie zamierzonego celu.
W odniesieniu do modelu przedsiębiorstwa jako balonu, o równowadze organizacyjnej decyduje możliwość takiego sterowania siłami wewnętrznymi, które pozwalają kierować balon w założonym kierunku pomimo zmiennych warunków otoczenia. Zmiany rozumiane jako doskonalenie powinny być mierzalne, co oznacza, że są zdefiniowane wskaźniki pomiaru efektu wprowadzonych działań. Nie zawsze muszą to być wskaźniki finansowe. Poprawa może polegać np. na obniżeniu ryzyka prowadzenia biznesu, np. poprawie bezpieczeństwa pracy.
CZYM JEST TYTUŁOWE DOSKONALENIE:
Podsumowując prowadzone dotychczas w tej książce rozważania, można uznać, że doskonalenie to działanie na rzecz trwałej poprawy poziomu zadowolenia kluczowych interesariuszy organizacji poprzez zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych i/lub redukcję poziomu ryzyka. W praktyce jest to najczęściej działanie realizowane stopniowo w wielu etapach.
O książce:
„Inżynieria doskonałości w procesach biznesowych. Przewodnik po teorii i dobrych praktykach” nie jest to kolejną pozycją przedstawiającą w podręcznikowej formie podstawy teoretyczne problemu ciągłego doskonalenia. Autor jest znany z licznych niesztampowych wystąpień dotyczących ciągłego doskonalenia i ten styl polegający na łączeniu wielu różnych pozornie tylko niezwiązanych ze sobą obszarów i adaptacji najlepszych praktyk został zastosowany także w prezentowanej książce.
Książka zawiera oczywiście podstawy teoretyczne związane z dążeniem do doskonałości w biznesie. Z tego powodu pozycja może być traktowana jako podręcznik uzupełniający dla studentów specjalności związanych z szeroko pojętym zarządzaniem, organizacją produkcji i jakością. Poza teorią wspartą solidnym przeglądem literatury, publikację wyróżniają liczne przykłady i anegdoty, autor czerpie zarówno z własnych doświadczeń menadżerskich, jak również licznych audytów i konferencji. W książce nie brak także opinii i sugestii dotyczących stosowania i efektywności wybranych narzędzi biznesowych. Publikacja powinna zatem zainteresować także managerów różnego szczebla oraz specjalistów zajmujących się projektowaniem procesów oraz planowaniem jakości.
AUTOR:
dr Rafał Nawrat – absolwent Politechniki Śląskiej, Katowickiej Szkoły Managerów oraz Polish Six Sigma Academy, gdzie uzyskał certyfikat Black Belt. Od 20 lat zarządza zespołami ludzkimi, pełniąc różnorakie funkcje managerskie w organizacjach biznesowych w kraju i za granicą.
Autor posiada bogate doświadczenie w audytowaniu systemów zarzadzania jakością w branży motoryzacyjnej, aktywnie działa na polu naukowym, czego dowodem są liczne publikacje. Rafał Nawrat współpracuje z uczelniami wyższymi oraz instytutami naukowymi, swoją pracę naukową potwierdził obroną pracy doktorskiej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Autor książki jest także trenerem biznesu z dużym doświadczeniem w zakresie wystąpień publicznych, zdobytych jako prelegent na licznych konferencjach.
Data wydania: 15 września 2021 r.
Redaktor naukowy:dr Rafał Nawrat
Liczba stron: 268
ISBN: 978-83-65883-97-1
Format: B5
Oprawa: twarda
Język wydania: polski