Wyzwania współczesnego mostownictwa
X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 23-25 listopada 2022 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
W Polsce od ponad 20 lat intensywnie jest budowana sieć autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizowane są układy komunikacyjne miast. Z pewnym opóźnieniem, w stosunku do inwestycji drogowych, ruszyły prace związane z unowocześnieniem linii kolejowych. Na drogowych i kolejowych liniach komunikacyjnych powstało ponad 2000 obiektów mostowych oraz kilka tuneli. W budownictwie mostowym pojawiły się nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne.
Na szczególną uwagę zasługuje rozwój mostów hybrydowych stalowo-żelbetowych budowanych przy wykorzystaniu nowego typu połączeń części stalowej z betonową. Konstrukcje te są rozwijane w ramach szerokiej współpracy międzynarodowej z istotnym udziałem polskiej grupy badawczo-naukowej. Powstające w Polsce rozwiązania konstrukcyjne są dostrzegane i stosowane w wielu krajach.
Drugim ważnym obszarem badań innowacyjnych są konstrukcje kompozytowe. W Polsce wybudowano już kilkanaście prototypowych kładek dla pieszych i mostów. I w końcu tunele, najbardziej skuteczne rozwiązanie komunikacyjne chroniące środowisko naturalne.
Wraz z rozwojem nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych pojawia się problem utrzymania infrastruktury technicznej w stanie zapewniającym jej bezpieczną eksploatację, a co za tym idzie nowe możliwości diagnostyczne.
Te i inne przesłani były motywacją dla Organizatorów, aby tegoroczną edycję Wrocławskich Dni Mostowych poświęcić wyzwaniom jakie stawia przed Inżynierem współczesne mostownictwo.
W książce zawarto ponad 40 prac związanych z omawianymi zagadnieniami.
W Polsce od ponad 20 lat intensywnie jest budowana sieć autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizowane są układy komunikacyjne miast. Z pewnym opóźnieniem, w stosunku do inwestycji drogowych, ruszyły prace związane z unowocześnieniem linii kolejowych. Na drogowych i kolejowych liniach komunikacyjnych powstało ponad 2000 obiektów mostowych oraz kilka tuneli. W budownictwie mostowym pojawiły się nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne.
Na szczególną uwagę zasługuje rozwój mostów hybrydowych stalowo-żelbetowych budowanych przy wykorzystaniu nowego typu połączeń części stalowej z betonową. Konstrukcje te są rozwijane w ramach szerokiej współpracy międzynarodowej z istotnym udziałem polskiej grupy badawczo-naukowej. Powstające w Polsce rozwiązania konstrukcyjne są dostrzegane i stosowane w wielu krajach.
Drugim ważnym obszarem badań innowacyjnych są konstrukcje kompozytowe. W Polsce wybudowano już kilkanaście prototypowych kładek dla pieszych i mostów. I w końcu tunele, najbardziej skuteczne rozwiązanie komunikacyjne chroniące środowisko naturalne.
Wraz z rozwojem nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych pojawia się problem utrzymania infrastruktury technicznej w stanie zapewniającym jej bezpieczną eksploatację, a co za tym idzie nowe możliwości diagnostyczne.
Te i inne przesłani były motywacją dla Organizatorów, aby tegoroczną edycję Wrocławskich Dni Mostowych poświęcić wyzwaniom jakie stawia przed Inżynierem współczesne mostownictwo.
W książce zawarto ponad 40 prac związanych z omawianymi zagadnieniami.
Azymut
-
Autor:
-
ISBN:
9788371252976
-
Objętość:
596
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2022
-
Tematyka:
Technika
-
Wydanie: