Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.
W książce między innymi:
* praca w Pythonie z edytorem PyCharm, bibliotekami Pygame i PyOpenGL
* różne polecenia rysowania z różnych graficznych API
* najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D
* wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D
* renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem
* przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU
Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika!
Azymut
-
Autor:
de Był Penny
-
Format:
16.5x23.5cm
-
ISBN:
9788328908796
-
Objętość:
384
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2024
-
Tematyka:
Informatyka
-
Wydanie: