Wczytuję dane...

Kategoria wolności w refleksji i badaniach pedagogicznych

Produkt dostępny!
30,32 PLN
Cena rynkowa: 37.80 PLN
„Recenzowana publikacja stanowi interesujący, wieloaspektowy i wielowątkowy zbiór tematyczny, poświęcony kategorii i zjawisku wolności. W zakresie prezentowanych treści wyróżnić można zagadnienia historyczne, koncepcyjne i definicyjne, badania empiryczne oraz ich interpretacje, osadzone głównie w aspekcie społecznym, kulturowym oraz w refleksji o sztuce.
Podstawowy walor poznawczy publikacji upatruję w przedstawionych badaniach empirycznych. O ile część historyczno-teoretyczna w zasadzie porządkuje wiedzę z zakresu przedmiotu badań, co oczywiście też ma znaczenie poznawcze, a niewątpliwie metodologiczne; o tyle oparte na wywiadach badania pokazują współczesne rozumienie istoty wolności przez badane osoby (głównie młodzież akademicką) oraz jej ograniczenia i zagrożenia. Badania przeprowadzone przeważnie w modelu jakościowym dały Autorkom możliwość interpretacji uzyskanych wyników (wypowiedzi) w kontekście teoretycznych problemów dotyczących wolności. Interpretacje wyników badań wykraczają zatem poza wąsko pojęte sprawozdanie, raport z badań. Stanowią one pretekst do szerszego odniesienia się do struktury, zadań i funkcji wolności w życiu indywidualnym i społecznym”.

Z recenzji dr. hab. Piotra Magiera
(Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych KUL, Lublin)

Dane techniczne

  • Realizacja zamówienia::

    48 godzin

  • Producent:

    umcs

Azymut

  • Autor: 

    Buczak Agnieszka, Łukasik Izabella Maria

  • ISBN: 

    9788322798355

  • Objętość: 

    126

  • Oprawa: 

    Miękka

  • Rok wydania: 

    2024

  • Tematyka: 

    Pedagogika Oświata Szkolnictwo

  • Wydanie: 

Polecamy również